Jump to content
mac-forum.pl

MacBook Pro 2014 - Brak możliwości przywrócenia systemu i błąd czytania dysku


Kaktus1337
 Share

Recommended Posts

Dobry wieczór, 
Jestem posiadaczem MacBooka Pro z 2014 z macos Big Sur, dzisiaj podczas użytkowania laptop sam się wyłączył. Po ponownym uruchomieniu odpalił się normalnie ale po wpisaniu hasła pasek ładuje się do połowy i nie ma żadnego postępu. Na samym starcie próbowałem reset NVRAM, niestety bez zmian. Przy próbie odpalenia odzyskiwania systemu (Command + R) laptop wyszukiwał mi użytkowników w woluminach. Z różnym skutkiem, kilkukrotnie potrafił wyskoczyć błąd, a raz znalazł od razu, lecz po zalogowaniu się i odpaleniu pierwszej pomocy dysku wyskoczył błąd. Potem znowu nie wyszukiwało mi użytkownika. Próbowałem również opcji odzyskiwania z internet ale po wpisaniu hasła do sieci wifi laptop natychmiast sie zawiesza. Po wielu próbach odpalenie odzyskiwania udało mi się zalogować drugi raz i wybrać opcje instalacji systemu od nowa lecz podczas tego laptop znowu się zawiesił. Próbowałem reinstalacji systemu za pomocą obrazu macos na pendrive lecz dysk albo się wyświetla albo nie, a przy próbie zrobienia czegokolwiek nagle wyskakuje błąd. W terminalu podczas bootwania z pendrive po wpisaniu komendy na listę dysków, dysk ssd jest przez chwile po czym np. po minucie znika bez śladu. W tym momencie stało się coś takiego ze jakikolwiek skrót klawiszowy podczas uruchamiania nie działa, dla przykładu przy wciskaniu command + r, laptop wydaje pierwszy dźwięk uruchamiania, a ekran się podświetla po czym tak zostaje i nic na nim się nie pokazuje. Nie wiem co mogę jeszcze zrobić i czy w ogóle coś jeszcze mi zostało poza serwisem?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Witam serdecznie. W twojej sytuacji niestety nie jestem pewien, ale jeśli żadne recovery u ciebie nie funkcjonuje i z tym wyświetlaniem dysku ze raz jest a raz nie coś mi to wskazuje ze chyba będzie uszkodzony. Ale 100% pewności nie mam. Bynajmniej dla mnie tak to wskazuje. 

 

Chociaż widzę właśnie ze wspominasz o Big Sur na Macbooku z 2014. Była to instalacja Big Sur czy jux miałeś ten System w użyciu ?? Pytam dlatego, bo wiem ze były problemy z tymi rocznikami macbooka i MacOS Big Sur.
 

Nie wiem czy już próbowałeś to co tutaj na stronie wsparcia Apple stoi. 
 

Jeśli komputer Mac nie uruchamia się do końca

 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, dj3ryk napisał:

Witam serdecznie. W twojej sytuacji niestety nie jestem pewien, ale jeśli żadne recovery u ciebie nie funkcjonuje i z tym wyświetlaniem dysku ze raz jest a raz nie coś mi to wskazuje ze chyba będzie uszkodzony. Ale 100% pewności nie mam. Bynajmniej dla mnie tak to wskazuje. 

 

Chociaż widzę właśnie ze wspominasz o Big Sur na Macbooku z 2014. Była to instalacja Big Sur czy jux miałeś ten System w użyciu ?? Pytam dlatego, bo wiem ze były problemy z tymi rocznikami macbooka i MacOS Big Sur.
 

Nie wiem czy już próbowałeś to co tutaj na stronie wsparcia Apple stoi. 
 

Jeśli komputer Mac nie uruchamia się do końca

 

Systemu Big Sur używałem praktycznie od momentu kiedy wyszedł i nie miałem żadnych problemów. Laptopa oddałem do diagnozy w serwisie, ze wstępnych informacji dowiedziałem się, że dysk mógł wysiąść lub w gorszym przypadku coś nie tak z płyta główną. Ale co do tej płyty głównej nie mam pojęcia, bo w laptopie działa dźwięk włączania, jest ekran logowania, podświetlanie klawiatury itd. Po prostu podczas logowania pasek ładował się do połowy i stawał w miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.